Het Woo Hah festival is een festival met de beste hiphop en rappers. met grote namen en aankomend talent nederlands en buitenlands. Het festival vind elk jaar plaats in juli en duurt 3 dagen. Ook is er een camping aanwezig waar het mogelijk is om te overnachten is 1 van de vooropgezette tenten. Het wordt gehouden in de provincie Brabant op het safaripark Beekse Bergen. Daarbij moest ik een gepaste merkwaarden vinden en uitwerken. Ik kreeg de opdracht om voor het festival van een nieuw logo te voorzien en een dagkrant, Festival-app en een instagram video advertentie.
Doel van de opdracht/project:
Ontwerp nieuwe visuele identiteit voor het Woo Hah festival 2021.Ontwerp nieuwe designrichtlijnen die passend zijn bij de kernwaarden. ik heb de opdracht ontvangen van Judy Engel en Marc Hartman docenten van het Mediacollege Amsterdam in samenwerking met WooHah.
ik heb der voor gekozen om het uiteindelijke logo op een muur neer te zetten, omdat ik dan echt urban/stedelijk vind uitstralen vandaar dat ik voor mezelf een soort graffiti muur heb gemaakt.
Energy komt door de twee kleuren waardoor het logo gelijk opvalt en door de strelen die aan de W en de H zitten geeft het mij een gevoel van snelheid kracht daardoor energy uitstraalt
Raw is de combinatie van beide van engery en urban door het opvallende logo en de donkere muur wat voor mij spanning houdt en soort rebel achtig gevoel van krijgt. Dat je s’avonds graffiti spuit op een muur.
Ik heb ook onderzoek gedaan naar de doelgroep. De doelgroep bestaat uit de jeugd jongeren van 16 jaar ( heb je pas wel toegang als je een begeleider hebt die 18+ is) tot een leeftijd van 25 jaar is de doelgroep van het Woo Hah festival. Waaronder meer jongens dan meisjes komen maar sinds de laaste jaren is het steeds meer dat de meisjes ook naar het festival komen maar daarintegen is de meerderheid van het Woo Hah publiek toch een man. De gemiddelde leeftijd van de bezoeker is 24 jaar, 75% is jonger dan 25 jaar en eveneens 75% is man. In 2014 kwam 33% van de bezoekers uit Brabant, hetzelfde geldt voor de Randstad. 11% kwam uit het buitenland. Buitenland is dan vooral Belgie, Duitsland en Frankrijk maar door de jaren heen komen der ook steeds meer mensen uit verdere europese landen zoals Engeland en Italie.
Bij de intro heb ik een duidelijke opbouw ik begin met waarneer het festival is daarna waar en dan een animatie van het logo. dan heb ik laten zien wat echt het festival inhoud met beelden van artiesten op het podium, jongeren die los gaan en nog andere activiteiten die je op Woo Hah kan doen. Bij het tweede deel geef ik echt aandacht aan de artiesten ik vond het er erg leuk uitzien omdat ik het net zo gemaakt heb dat de artiest op het podium staat. daarbij geef ik onderaan de naam van de artiest en daarna komt er een spuitbus en die spuit een andere naam van de artiest. Bij het derde deel laat ik nog beelden zien van de camping waarbij je kan zien dat je langer op het festival kan blijven. en aan het einde van de video laat ik nog een animatie zien van wanneer het festival, sponsoren en nog de website naam en andere social media karnalen van Woo Hah